OCEANS

SHARE

  1. トップ
  2. ファッション
  3. グッチがSNSで寄付呼びかけ。新型コロナ対策で200万ユーロ以上を寄付

2020.04.08

ファッション

グッチがSNSで寄付呼びかけ。新型コロナ対策で200万ユーロ以上を寄付

新型コロナに負けるな!「ファッションの力」とは…
世界に広がり、終息の糸口が見えない新型コロナウイルス問題。このパンデミックに立ち向かうべく、グッチは2つのクラウドファンディング キャンペーンを通して寄付を行うことを正式に発表した。
すでにグッチは、イタリア・トスカーナ地方からの要請を受けて、医療従事者に提供するため、100万枚以上の医療用マスクと5万5000着の防護服の製造を開始。
「WE ARE ALL IN THIS TOGETHER」と称するグローバル コミュニティに向けた寄付を促すアクションは、それに次ぐ取り組みとなる。
すでにグッチは、イタリア・トスカーナ地方からの要請を受けて、医療従事者に提供するため、100万枚以上の医療用マスクと5500着の防護服の製造を開始。
ひとつは、グッチが本拠地とするイタリア国内で、国家市民保護局のあらゆる活動の支援を目的にしたもの。
そしてもうひとつは、Facebookが世界規模で展開するマッチングキャンペーンを通じて、世界保健機関(WHO)の活動を支援すべく、COVID-19連帯対応基金への寄付を募るものだ。
いずれも、グッチのオフィシャルサイトより参加が可能だ。
 
 
 
 
 
 
この投稿をInstagramで見る
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
We Are All in This Together. Gucci stands with its global community to fight the #Covid19 pandemic by making two separate donations to crowdfunding campaigns. Locally, in Italy where the company is based, a 1 million euros donation to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile in partnership with @intesasanpaolo’s #ForFunding platform to reinforce Italy’s health services and to source new ICU beds. Globally, Gucci donated 1 million euros to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who through Facebook’s US$10 million Matching Fundraiser to monitor and collect data on the spread of the virus to strengthen ICUs across the world, supply protection equipment to health personnel and fast-track the creation of vaccines and therapies. The initiatives are captured in an original illustration gifted by Rome-based artist @mp5art, a person who holds their hand on their heart a message of human solidarity. “Gucci has created a world, open and free: a Gucci global community. We ask all of you to be the changemakers in this crisis, to stand together with us in the fight against the Coronavirus. We are all in this together,” say @alessandro_michele, Creative Director of Gucci, and #MarcoBizzarri, President and CEO of Gucci. Calling on our #GucciCommunity to join with us, give through our Donate Sticker on Stories to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who, and on gucci.forfunding.it to donate to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile. Discover more about the crowdfunding campaigns through link in bio. Starting from tomorrow, Gucci’s social channels will feature the official messages of @who to help spread useful information and prevention for the virus. #StaySafe #FlattenTheCurve
Gucci(@gucci)がシェアした投稿 –

クリエイティブ・ディレクターであるアレッサンドロ・ミケーレと社長兼CEOのマルコ・ビッザーリは、
「お互いに支え合い、最も弱い立場にある人々を助けることで、私たちはこの危機を乗り越え、これまで以上に団結することができる」と語っている。
グッチはすでに、各々のクラウドファンディングに100万ユーロ(約1億2000万円)ずつ、計200万ユーロの寄付を行った。
そしてマルコ・ビッザーリは、自身の故郷であるイタリア・ロマーニャ州の都市、レッジョエミリアにある8つの病院の集合体「Ausl IRCCS」に10万ユーロ(約1180万円)を個人名義で寄付している。
今まさに全力をあげて、“祖国”と世界を支えるべく、奮闘している。
新型コロナに負けるな!「ファッションの力」
ファッションは気持ちをポジティブに変換するエネルギー。だからオーシャンズはファッションが好きなのだ。猛威を振るう新型コロナウイルスにも、ファッションは果敢に立ち向かう。自分たちの出来ることを見つけてアクションを起こすブランドやショップをリスペクト。そうした動きを少しでも多くの人に届けるために、オーシャンズは「ファッションの力」を記録する。上に戻る
[問い合わせ]
グッチ ジャパン クライアントサービス
0120-99-2177


SHARE

次の記事を読み込んでいます。